Tänään tapahtui jotain aivan kamalaa!

Mami aloitti tapahtuman heti aamusta, kun se raahasi sisälle jonkin muovisen laatikon, missä oli sellainen ovi, jossa oli kalterit. Se näytti ihan joltakin vankikopilta. Mietin, että kukakohan onneton on tehnyt jotain niin kamalaa, että rangaistus olisi sinne vankikoppiin joutuminen. Mami jätti sen siihen ja menin tutkimaan sitä. En uskaltanut mennä sisälle, jos joku olisi vaikka sulkenut oven takanani. Jätin laatikon ja menin nukkumaan.

Mitään ei tapahtunut moneen tuntiin, mutta juuri kun olin mukavasti nukkumassa niin mami tuli ja otti minut väkisin syliin, vaikka olisin tahtonut vielä nukkua. Mami vei minut kohti... sitä vankikoppia! Mami laittoi minut sinne ja lukitsi oven julmasti edestäni. Olin ihan kauhuissani, että: " Apua, mitä tapahtuu?!"

Pahin oli vielä edessä. Mami raahasi kopperon ulos ja vei sen autoon. Minä jouduin istumaan tässä kopissa, enkä pystynyt tekemään mitään. Mami jätti minut vankikopissa auton takapenkille. Yhtäkkiä alkoi kuulua kamalaa jyrinää. Aloin maukua hädissäni. Huomasin, että auto liikkui. Mami yritti puhella rauhallisesti ja rauhoitella minua. Paljon lohdutti, kun minä istuin vankikopissa, ei mami.

Loputtomalta tuntuva automatka ja jyrinä lakkasivat ja mami vei minut vankikopissani johonkin taloon, jossa haisi ihan oudolta. Minut vietiin vielä oudompaan huoneeseen, jossa oli joku pöytä ja minut otettiin väkisin vankikopista ulos pöydälle. Kaiken päälle vankikoppi vietiin pois, enkä voinut paeta mihinkään. Hassua, tuli ihan ikävä vankikoppia.

Outo ihminen tutki minua ja jutteli mamin kanssa jotain. Sitten mami alkoi silitellä ja rapsutella minua ja rentouduin hiukkasen. Yhtäkkiä tunsin kirpaisun, mutta en välittänyt siitä, koska mami oli vieressä. Ja toinenkin kirpaisu. Sitten minut laitettiin takaisin vankikoppiin ja mami ja outo ihminen puhuivat vielä jotain.

Onneksi sitten lähdettiin kotiin. Ovelle piti mennä taas sen ekan huoneen läpi. Sinne oli ilmestynyt pari koiran surkimusta. Mami vei minut onneksi nopeasti autoon. Ja sitten oli taas se kamala jyrinä. Kotimatka sujui kuitenkin nopeammin, koska mami vakuutteli, että nyt mentiin kotiin. Ja mentiin kotiin.

Kotona mami antoi minulle herkkuruokaa ja oli minun kanssani ja sanoi, että nyt ne rokotukset ovat tämän vuoden osalta ohi.